17.04.2008

Pojišťovna roku poosmé

Pojišťovna roku poosmé

Málokdo si připouští, že je potenciálně neustále vystavován rozličným rizikům, ohrožením a nebezpečím. A málokdo cíleně vyhledává ten nejspolehlivější způsob, jak minimalizovat případné důsledky nastalé škody, pohromy či neštěstí, tedy uzavřít adekvátní pojištění. Pojištění je povětšinou vnímáno spíše jako nutné zlo, ovšem jenom do té doby, než zažijeme šok ze škody a než se pak ukáže, že se pojišťovna velmi solidně a vstřícně zhostí své povinnosti v případě, který je zdokumentován jako pojistná událost.

Ocenit pojišťovny, které se opravdu umějí zhostit svého poslání na vysoké úrovni, je smyslem ankety Pojišťovna roku. Těmi nejpovolanějšími hodnotiteli v této anketě jsou již poosmé pojišťovací makléři. Proč jsou nejpovolanější? Protože již z povahy své profese vybírají pro své klienty nejvhodnějšího pojistitele a navíc i podle zákona jsou povinni provádět analýzu dostatečného spektra pojistných produktů, aby byli schopni klientům doporučit to, co je pro uspokojení jejich pojistných potřeb a zájmů nejvhodnější.

Pojišťovna roku se v prvních šesti ročnících jevila jako stabilní a neotřesitelná doména několika málo pojišťoven, které si vydobyly dominantní postavení na špici pojistného trhu. Nemohlo by ale dojít k překvapení, kdyby něčím výjimečným a pozoruhodným zabodoval méně frekventovaný pojistitel a získal tak spontánní uznání odborníků? Teoreticky ano, ale ve světě finančních služeb to obvyklé není. A přece vynikající servis může veřejnosti poskytnout i ten pojistitel, na kterého není až tolik vidět, vždyť ne náhodou sídlí v České republice několik desítek pojišťoven a množství dalších nabízí své služby třeba ze zahraničí na základě svobody poskytování služeb dané unijními předpisy. Změnou pravidel ankety se v loňském ročníku ke slovu dostaly i menší pojišťovny a jedna z nich získala dokonce ocenění nejvyšší.

Snahou pořadatele ankety, jímž je Asociace českých pojišťovacích makléřů, je dosáhnout maximální objektivnosti hodnocení a zároveň stimulovat co největší počet pojistitelů k aktivní účasti. Cílem je postupně vybudovat základ budoucí jednotné vrcholné společenské akce celého českého pojistného trhu, jaká je obvyklá v řadě evropských zemí s oceněním dalších významných subjektů.

S tímto cílem byla pro osmý ročník ankety opět pozměněna pravidla. Na základě souhrnu od všech hodnotitelů budou vyhlášeny : Pojišťovna roku 2007 v neživotním pojištění, Pojišťovna roku 2007 v životním pojištění a Pojišťovna roku 2007 – specializovaný pojistitel, u každé z nich také řada dílčích kategorií, a rovněž Pojistný produkt roku.

Ačkoliv je jistě oceňování subjektů působících v oblasti pojišťovnictví méně atraktivní pro veřejnost než třeba oceňování celebrit šoubyznysu, je aktivní spolupráce pojišťoven při organizování ankety a zvláště pak získaná ohodnocení pro jednotlivé pojistitele cenným a významných marketingovým faktorem, neboť obojí pak může nasměrovat i zájem potenciálních zájemců o pojištění. Pro pojišťovací makléře je to příležitost vyjádřit konkrétní fundovaný postoj k tomu, co jednotlivé pojišťovny nabízejí a poskytují.